Om meg

Bildet mitt
Mamman til Magnus, matmor til Opus, Anton og Muffins. Strikker hovedsaklig til Magnus og til Minidragen i magen og litt til andre... Henter masse inspirasjon fra mine medbloggere :) A blog mainly about knitting, cats and other fun creative projects. Your are more than welcome to have a "looksy" :)

tirsdag 1. april 2008

Hei - her e æ

Etter over 20 års pause fra strikkinga - kom æ over boka "Myk start" av May B. Langhelle rett over nyttåret... I boka på side 46 er det et ailldeles nydelig bilde av "Fuglemammas omslagsbody" og jeg bare måtte ha boka og strikke det som var på bildet. Kanskje bli babydragen min like skjønn som ungen på bildet - om ikke mer (velkjent Myrnsnipesyndrom.....) Og siden har jeg vært hektet på strikkepinnene -særlig de av bambus. Kattan har lært at matmor ikke vil bli forstyrret med 
lek og mjauing i tide og utide, og som regel lar de strikketøyet være i fred. Falt jo også for strikkeboka "Nøstebarn"av Kathrine Gregersen og der er det mye fint som æ skal lage. På pinnene nu er det omslagsjakke etter oppskrift i Nøstebarn - hvor jeg har valgt å bruke Fabelgarn i blå/grønn - toner - det blir artig effekt. Underveisbilde kommer snart....

Ingen kommentarer: