Om meg

Bildet mitt
Mamman til Magnus, matmor til Opus, Anton og Muffins. Strikker hovedsaklig til Magnus og til Minidragen i magen og litt til andre... Henter masse inspirasjon fra mine medbloggere :) A blog mainly about knitting, cats and other fun creative projects. Your are more than welcome to have a "looksy" :)

tirsdag 24. juni 2008

Garn i Garasjen...




Det er utrolig hva man finner når man ikke leter...vi har begynt å rydde i våre doble garasje etter at vi flyttet inn for ca 1,5 år...etter endt økt stod jeg der med 3 plastposer med garn... og begynte å gruble på hvorfor og når og hva var det egentlig jeg tenkte jeg skulle gjøre med garnet den gangen....

Det øverste bildet viser et burgunder vepsebol av mohair....det skulle bli til et enkelt skjerf i 1 r og 1 vr...på den tiden bodde jeg i Kirkenes og det var jo kaldt der....skjønner jo ikke hvorfor jeg aldri ble ferdig???

Det midterste bildet - her har jeg tenkt lenge og vel, og kom fram til følgende: dette må være et prosjekt fra den gangen jeg bodde på studenthjem på Storelva (Kvaløya i Tromsø) - så vi snakker i allefall en gang mellom 1998-1999. Det skulle bli en helt enkel babyjakke i rillestrikk med striper av regnbuen - og jeg tror at det var tanken på å sitte timesvis med å feste tråder som tok knekken på det prosjektet....

Det nederste bildet er lettere å identifisere - dette skulle bli en Sør-Varanger genser som har et fabelaktig mønster med bjørnespor, spader og togskinner og mye annet! Jeg kom ikke så langt på bolen som dere ser, husker at kattene den gang, særlig Solo, var ivrig med å leke med nøstene så jeg ble forstyrret hele tiden... og mistet motet rimelig fort. Til historien hører med at jeg kjøpte en Sør-Varanger genser på den lokale Husfliden...som nå må repareres fordi en katt har trukket ut en tråd...sukk.... Men, gleder meg over at jeg sitter med 900 gram Heilo ullgarn i grå, hvit og rød - så det skal bli noe fint til Lilledragen etterhvert - kanskje sånne der "Crankypants"? 

Ingen kommentarer: