Om meg

Bildet mitt
Mamman til Magnus, matmor til Opus, Anton og Muffins. Strikker hovedsaklig til Magnus og til Minidragen i magen og litt til andre... Henter masse inspirasjon fra mine medbloggere :) A blog mainly about knitting, cats and other fun creative projects. Your are more than welcome to have a "looksy" :)

onsdag 2. juli 2008

Curly purlies til Lilledragen


Disse er virkelig kjekke å strikke og er raske å få til - bra for meg som har planlagt 4 til med striper i blå/grønne farger. Garnet er PT2, ren ull. pinnene er 2,5 - 3 og 3,5 - jeg bruker ikke short row her fordi jeg vil at buksene skal sitte litt tett. Jeg strikker i str small, men strikkefastheten min tilsier at disse vil passe Lilledragen den første 0-1,5 måned - så det blir nok flere. Pluss at jeg kommer til å bruke dagbleiebukser som jeg har allerede har laget etter oppskrifter fra Nøstebarn etterhvert som gutten vokser til - å strikke med lanolingarn på bambuspinner - strikkefastheten ble litt løsere. 

Ingen kommentarer: