Om meg

Bildet mitt
Mamman til Magnus, matmor til Opus, Anton og Muffins. Strikker hovedsaklig til Magnus og til Minidragen i magen og litt til andre... Henter masse inspirasjon fra mine medbloggere :) A blog mainly about knitting, cats and other fun creative projects. Your are more than welcome to have a "looksy" :)

onsdag 24. desember 2008

Endelig ferdig - ribbebukse og voksejakke fra Nøstebarn for nattabruk


Til kalde vinterkvelder og netter har jeg strikket et sett til Lilledragen i Askeladens Silkeuld i grønt og naturfarge. Pinnestr er 4, strikkefastheten er løs og ledig (vil ha litt strekk i plaggene). Planen var å ha to slike sett klare til imorgen, men siden cast on på pinnene har Lilledragen hatt flere økedøgn (han fullammes), så har han vært plaget med løs mage og etter 5 måneders vaksinen i forrige uke fikk han litt feber i et døgn - så mamman har ikke helt funne tid og ork til strikkepinnene. Men jeg har litt lyst til å lage et sett til, men hvor jeg bruker de samme fargene motsatt. Notat til meg selv: prøv å hold jevn strikkefasthet på jakka..... Kanten på jakka er fastmasker, og så har jeg brukt fastmasker i 6 rader for å lage en liten krage i stedetfor hetten :)

Egentlig skulle jeg også legge inn skrytebilde av vårt aller første juletre med lys og pynt, men tror du ikke batteriene i kameraet mitt var tomme.... Errrgh.... men pytt - det er tanken som teller?

Mammadragen ønsker deg og dine ei riktig fredelig høytid!!! 

4 kommentarer:

Ruth sa...

Så nydelig det ble. Jeg tror jeg er iferd med å utvikle bestemorsrugesyke (er det noe som heter det?), men jeg har virkelig lyst til å strikke noe smått og søtt.

Jeg sitter Julevake akkurat nå. Jeg er for sliten til å legge meg. Men det er koselig det og.

Ha en fabelaktig jul. Kos deg av all makt.

Anonym sa...

God jul til hele familien inklusive katter fra Iftekhar og Lillian i Bratislava :-)

Ellen Marie Albertsen sa...

Fine saker du lager:)
Ønsker deg en koselig jul! Kanskje du legger ut bildet av juletreet i romjula?
Julehilsner, Løvinnen

MirreVirre sa...

Den lua begynte jeg å skrive opp mønsteret på, men etterhvert så bare triksa jeg det til såpass mye at jeg ikke huska hva jeg hadde gjort... tihi
Jeg starta hvertfall med 76 masker og strikka 2x2 rib 6 omganger, så økte jeg til 104 masker og strikka maske 3-28 av mønsteret 4 ganger rundt, strikka det en gang + opp til omg 10 eller 12. Derfra begynte så mye triksing at jeg ikke husker nå hva jeg gjorde dessverre. Men strikka den på pinne 6 da. Du har jo et utgangspunkt der hvertfall =)

Ha en fin romjul!