Om meg

Bildet mitt
Mamman til Magnus, matmor til Opus, Anton og Muffins. Strikker hovedsaklig til Magnus og til Minidragen i magen og litt til andre... Henter masse inspirasjon fra mine medbloggere :) A blog mainly about knitting, cats and other fun creative projects. Your are more than welcome to have a "looksy" :)

torsdag 15. januar 2009

Lilledragen har fått meitai

Æ har lenge hatt lyst til å få tak i en Meitai, asiatisk bæresele til Lilledragen, blant annet fordi det gir meg muligheten til å bære ham på ryggen og dermed få hendene fri. Her forleden var jeg innom bloggen til Smileull, og hun hadde lagt ut en link til www.tettinntil.no hvor man kan finne instruksjoner for hvordan sy en meitai, samt instruksjoner til hvordan knyte en meitai.

Så balet æ litt med tanken om æ greide å sy, helt til at æ kom på at æ kunne sy under veiledning av ho svigermor Klara som skulle komme på besøk. Som sagt så gjort. Svigermor har hatt et våkent øye til at æ unngikk de dummeste syfellene og gitt smarte tips underveis, siden panel og stropper er vattfylt. Æ e meget fornøyd med resultatet, og æ kommer til å sy en ny en :) Det var rett og slett artig :) Lilledragen var storligen fornøyd der han ble båret på ryggen, etter en liten halvtime sovnet han gitt og protesterte høyt da jeg tok ham ut av meitaien fordi jeg skulle spise middag. Lilledragen liker virkelig å bli båret :) og mammadragen liker å bære :)

Så balet æ litt med tanken om æ greide å sy, helt til at æ kom på at æ kunne sy under veiledning av ho svigermor Klara som skulle komme på besøk. Som sagt så gjort. Svigermor har hatt et våkent øye til at æ unngikk de dummeste syfellene og gitt smarte tips underveis, siden panel og stropper er vattfylt. Æ e meget fornøyd med resultatet, og æ kommer til å sy en ny en :) Det var rett og slett artig :) Lilledragen var storligen fornøyd der han ble båret på ryggen, etter en liten halvtime sovnet han gitt og protesterte høyt da jeg tok ham ut av meitaien fordi jeg skulle spise middag. Lilledragen liker virkelig å bli båret :) og mammadragen liker å bære :)



14 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Å, du, så flott en bæresele! Jeg syns du er flink som får tida til å strekke til, med smådrager omkring...

Guro sa...

Wow!
Jeg er imponert!

Sånn ønsker jeg meg også, når jr. blir litt større, men aldri i verden om jeg tør å sy den selv.

Mammadragen sa...

Joda, det gjør du vel? Følg bare fotoinstruksjonene på www.tettinntil.no :)
Superenkelt! Det trengs bare litt tålmodighet, nøyaktighet og et varmt strykjern :)

MirreVirre sa...

Fin den ble!
Hobbyklubben er et skummelt sted... Det kan ligge an for å fortstørre bokhylla til hobbybøkene da gitt =)

Lori B sa...

I love the photo with the sweet eyes peeking out! I just surfed over here from your comment on Soulemama's blog.

Petunia sa...

Takk for besøk hos meg! Alltid koselig når nye titter innom:)
Den bæreselen var fin! Jeg hadde babybjørn til mine to, men å ha dem bak slik er jo veldig praktisk!
Nei, nå ble jeg verp syk!!
Men jeg får vel vente på barnebarn:)

Charlotte sa...

Denne ble kjempe fin. Ser jo ikke ut til at du har gjort annet c",)Skjerfene og vottene ble kjempe koselig og garnbordet ditt ser ut som en bit av himmelen!

Charlotte sa...

Ja, forresten.. Det stemmer det med knappene. De er kjøpt i butikk og ikke på nettet. Kjøpte dem i Tønsberg på opphørssalget, og nå angrer jeg så utrolig på at jeg ikke kjøpte flere... Jeg syns nemlig at alle jeg har er for fine til å bruke... hehe...

Charlotte sa...

Ja, forresten.. Det stemmer det med knappene. De er kjøpt i butikk og ikke på nettet. Kjøpte dem i Tønsberg på opphørssalget, og nå angrer jeg så utrolig på at jeg ikke kjøpte flere... Jeg syns nemlig at alle jeg har er for fine til å bruke... hehe...

Anonym sa...

Mei Tai er en herlig oppfinnelse! Jeg kjøpte en av Smileull da minstemann ble født for 2 år siden. Han kan fremdeles bæres i den :)

Ønsker deg ei flott helg!

Anonym sa...

Til verdens dyktigste lillesöster: Din meitai ble kjempefin, og det er lett å se at Magnus trives i den! Stor klem fra stolt storesöster

Supernøtt sa...

Flott bæresele - og helskjønt innhold! :-D

Monstermønster sa...

Kjempelekker meitai! Og det er supert å ha, vi har brukt vår masse, masse, masse! Og det var litt inspirerende å se din, fikk lyst til å sy en ny...

Anonym sa...

Den ble jo veldig flott! Skulle ikke tro det var den første :-D